Хора, смятащи себе си за християни, които само четат Библията, задават на православните християни въпроса: откъде знаете за въвеждането на Богородица на 3 г. възраст в храма, като не го пише в Библията? Знаем го от Преданието. Църквата не е престанала да съществува и Мартин Лутер да я е „съживил“. В древността не е имало интернет и печатни книги и много неща са предавани от уста на уста. До нас са достигнали 140 ръкописа на „Евангелие (или: Протоевангелие) на Яков“. За съжаление нямаме информация за кой Яков става дума, дали е брата Господен по плът или за някой друг от II век (лингвисти смятат, че е написано тогава).
Съдържанието на това евангелие описва раждането и детството на Мария, майката на Иисус, нейното навършване на възраст и годежа с Йосиф, както и раждането и ранното детство на Иисус. Това е най-ранният текст, който изрично твърди, че Йосиф е бил вдовец с деца по времето, когато Мария е била поверена на неговите грижи. Основна тема е делото и благодатта на Бога в живота на Мария, личната чистота на Мария и нейната вечна девственост преди, по време и след раждането на Иисус, както е потвърдено от акушерката след раждането и изпитано от „Саломе“ (може би св. Саломе, ученичката на Иисус, спомената при разпятието в Евангелието на Марк). Книгата не е официална част от християнския канон и следователно е „апокрифна“, а Евангелието на Яков може да е най-ранният оцелял документ, удостоверяващ почитането на Мария и нейната продължаваща девственост.
Мария била посрещната тържествено от храмовата общност, ръководена от свещеник Захарий, бащата на Йоан Кръстител. Тя беше отведена до святото място, за да стане самата тя „святая светих“ на Бога, живото светилище и храм на Божественото дете, което трябваше да се роди в нея. Църквата също така вижда този ден като празник, който отбелязва края на физическия храм в Йерусалим като обиталище на Бога.
Иконата „Въведение на Божията майка“ представя тригодишната св. Отроковица (девойка, момиче), възкачваща се по стъпалата и влизаща в храма. Изобразеното на тази икона събитие трябва да ни внушава желанието да водим децата си в храма Божи, от млади години да ги учим на молитва и слушане на Свещ. Писание, за да могат и те да растат в благочестие и все по-високо да се издигат по стъпалата на добрите дела и благочестивите помисли.