Селото носи името на гористата местност, в която е основано. Там имало много гълъби. Старото средновековно селище било на 2 км от сегашното. Църквата „Свети Николай“ е стара, строена през 1869 г.
Селото носи името на гълъба – символ на мира, но то познава страшно кърваво размирие, свързано с проливане на братска кръв, при което се родил един мъченик, неговият енорийски свещеник.
Отец Георги Иванов Дангъров заместил стария местен свещеник отец Методий, който починал през 1930 г. Роден е в село Долна Диканя, Радомирско. Родителите му – Иван и Марийка, били много благочестиви. Имал трима братя: Йордан, Кирил и Рангел и четири сестри: Стефана, Рилка, Василка и Кремена.
Учил се в началното училище в родното си село. След това завършил гимназия в Радомир и Духовна семинария в София. Задомил се за Христина от село Гълъбник. След ръкоположението станал енорийски свещеник в Гълъбник през 1934 г. Служил десет години в това село.
Построил си малка къща. Имали четири деца: Стайко, Митко, Симеон и Емилия. Синът му Симеон живее сега в нея и разказва за трагичната смърт на баща си.
При установяването на атеистичната власт на 9 септември 1944. г. от селото били убити десет души, освен свещеника. Те били: кметът, фелдшерът, чиновници, все от интелигенцията на селото.
Арестували ги, измъчвали ги дълго и ги убили на 10 октомври 1944 г. Отец Георги „нямал никаква вина“. Не е участвал в партии, не се месел в управлението.
От селото имало партизани и те се разпореждали. През юни 1944 г. бил убит Кирил Пчелински, 29-годишен млад човек. Той бил хванат, интерниран в концлагер, след което го убили. Сред селото е паметникът му.
Отец Георги не очаквал, че ще го сполети такава участ. Но през нощта бил направо „отвлечен“ от дома си. Заедно с десетте души от селото и още други от околните села бил качен в товарна кола. Откарали ги към с. Чуковец. Смята се, че са избити в гората между селата Гълъбник и Чуковец. Гробът им не се знае.
Презвитерата и децата се изплашили. Тя много „претеглила“. Останала с четири невръстни деца. Къщата им, състояща се от две приземни малки стаи и една по-голяма, била отнета и превърната на училище.
Свещеническото семейство останало на улицата. За тях нямало нито грижа, нито милост. Даже ги презирали като народни врагове. Понеже била родом от Гълъбник, тя се приютила в дома на баща си.
Починала в Гълъбник, но още след загубата на отеца тя направила гроб и поставила надгробен паметник на отец Георги, но тялото му не било там. После децата й погребали в същия гроб майка си. Там отивали на задушници да почетат паметта на отеца.
Децата израснали и се пръснали. Отишли да учат в София, Радомир, Дупница. Всички завършили средно образование. Като деца на убит свещеник по-високо образование не им се полагало.
Разсипало се не само едно семейство, но и църквата.
А духовният живот в селото замрял. Атеистичното възпитание на подрастващото поколение било задача от първостепенна важност. Плодовете са горчиви. Сега почти не се среща млад човек по селските улички.
Църквата била изоставена. Няколко пъти била окрадена, както навсякъде у нас. Сега се ремонтира от младия кмет на селото. Той полага много грижи, но няма млади хора да го подкрепят. Селото някога имало 1300 жители, а сега са 250, от които повечето приходящи от градовете. Училището едва се крепи.
Гонителите на вярата не били щастливи. Всички имат тъжни лични драми – възмездие за злодеянията им. Например видният партиец Георги Соколов не успял да изгради щастие за семейството си без Бога. То се разпаднало. Останал на стари години тъжен самотник. Дано да е дошло разкаянието.
И Симеон – синът на отец Георги, е самотник сега, но при него е съвсем друго. Съвестта е чиста, вярата – крепка. Заварихме го седнал на скамейката пред малката портичка. Погледът му е ведър, озарен от светли мисли и тиха тъга. Той не помни баща си. Едва извиква в съзнанието си образа му. Повече помни вида му в черно расо.
Като говори за него, очите му плуват във влага. Не каза лоша дума за убийците на баща си. Претърпявал в училище пренебрежителното отношение на децата, чийто бащи били начело на управлението, и си мълчал. С кротост победил лошите настроения.
Станал счетоводител на селската потребителна кооперация и после председател на същата. Прекарал скромно живота си, без да търси сметка за злодеянията спрямо баща му и цялото семейство.
А особено като малък много разпитвал майка си за него. И той знае само това, което е слушал от нея. Тя му разказвала, че отецът бил много грижовен баща. Купил две нивички. Обработвал ги, поддържал къщата. Но топлото огнище загаснало.
Симеон показва снимки на баща си е голямо вълнение. Малко говори, защото болката го задушава. А в дома му е топло. Атмосферата е благодатна. Израснал без бащина грижа, но се съхранил, защото вярата в Бога го крепяла и пазела от лоши увлечения.
Споменът за баща му, който бил достоен свещеник, го възпирал от лоши постъпки. Той още като дете носел с достойнство името „попски син“. Сега е щастлив, че е син на мъченик за Христовата вяра.