Йеромонах Димитрий Першин
Нима всичко [което показват информационните агенции от Украйна] са фалшификати и актьори? Или само кадрите от последните дни? А това е само малка част от нещата, който направиха…
Трябва ли „да се обединим“ около това? Да си затворим очите за всичко? За войната да се лъже в училищата и по телевизиите? Да се изразява показно възмущение към „депушкинизацията“, която съседите, оказали се колективен Басаврюк1Басаврюк е митичен образ в украинския устен фолклор, „дяволски човек“, „дявол, сатана в човешки образ“, който приема човешки облик, за да копае съкровища; и понеже те не се дават на нечисти ръце, той привлича доброжелатели (бел. ред.)., извършват от отчаяние?
Лъжите разяждат душата на самия лъжец. Убийството убива убиеца. Кражбата лишава крадеца от всичко. И всички те, според строгото слово на св. апостол Павел, няма да наследят Царството Божие!
Следователно, когато християните, и особено духовенството, оправдават тези грехове срещу ближния си с някакви възвишени цели, те осъждат с вечна присъда не враговете, а самите себе си. Защото е казано: по думите си ще бъдеш съден…
А също така е казано, че мисленото участие в престъплението не се различава от реалното. Затова ние, християните, към които Христос отправя проповедта Си на планината, трябва да помним, че „руска“ е прилагателно, а Църквата е Христова. И Страшният съд ще се сбъдне независимо от земния.
Но той започва отсега. Започва с отказа да се прави разлика между добро и зло, с потъпкването на Божиите заповеди заради националните интереси, с освиркването и охулването на посочените за „национални предатели“, със страхливото признаване на страшната истина – Русия е отговорна за тези скърби, тези престъпления и този инфоцид.
И затова трябва да започнете от себе си. От вашето съзнание, от вашия вътрешен свят. И да, това е риск в наши дни. Но „ако Ирод знаеше, че колкото по-силен е той, толкова по-вероятно е чудото“…
–––
Превод: архим. Никанор (Мишков)
Източник: Страница на йеромонах Дмитрий Першин
- 1Басаврюк е митичен образ в украинския устен фолклор, „дяволски човек“, „дявол, сатана в човешки образ“, който приема човешки облик, за да копае съкровища; и понеже те не се дават на нечисти ръце, той привлича доброжелатели (бел. ред.).